miércoles, 12 de noviembre de 2014

IRAKASLEARI EGINDAKO ELKARRIZKETA


Nire nebaren gizarteko irakaslea aukeratu dut lan hau egiteko, 35 urte daramatza irakasle moduan, horietatik bakarrik 19 urte egin ditu Gasteizko Miguel de Unamuno ikastetxean.

Irakasle honek unibertsitatera sartu aurretik bazekien irakaslea izan nahi zuela. Ez du bere burua beste lanbide bat egiten ikusten. Unibertsitatean magisteritza ikasi zuen, hobeto esanda, haur hezkuntzako gradua egin zuen.

Haur hezkuntzako gradua bukatu ondoren, 4 - 5 urteko gela batean eta ilusio handiz hasi zen lana egiten. Baina lana egiten zuen bitartean lizentziatura bukatu zuen. Orduan, bigarren hezkuntzan irakasten hasi zen. Hiru ikastetxe desberdinetan egon da lanean, baita C. O. P.-ean ere.

Lehen esan dudan bezala, gaur egun Miguel de Unamuno ikastetxean lanean dago, bigarren hezkuntzako bigarren mailan gizarteko irakaslea da.

Gaur egun lanbidea orokorrean ondo ikusten du, baina ikasle batzuen heziketa falta eta ahalegin faltak ondorioak ekarriko dituela dio. Irakasleak horrekin ikasleak etxetik heziketa batekin etorri behar direla esan nahi du, ez du esaten heziak etorri behar direla, errespetua eta ardurarekin baizik.

Baina gaur egungo hezkuntza sistema aldatu behar dela uste du, zehazki estatu mailako hezkuntza sistema. Harrapatuak gelditu gara hezkuntza mota honetan, hobeto esanda, irakasgai batzuetan oraindik azken emaitza bakarrik kontuan hartzen duena.

Ikasten eta lan egiten hasi zuenean kezka berdina izan zen, baita gaurko kezka berdina da ere, ondo irakasteko modurik egokiena aurkitzea da.  Hortaz, egunerokoan aurrera jarraitzeko lan gehiago eskatzen du, krisiak aurre eramateko eta aurre egiteko lan gehiago hoberena da.

Urte hauetan ez du krisirik nabaritu, ez du nabaritu aldaketa handirik. Baina gehien kezkatzen zaiona momentu honetan haur batzuen edukazio falta da, aurretik esan bezala.

Irakasle honek ikastetxearen zuzendaritzan egon da, orain ez da zuzendaria baina gustatuko litzaioke berriz bertan egotea. Zuzendari izan zenean oso pozik zegoen, hastean pixka bat urduri baina geroago pasatu zitzaion. Berak dio zuzendaritzan egon zenean ardura gehiegizkoa zela, ardura guztia haren gainean zegoelako.

Bestalde, ez da ez aholkularia ezta liburutegiko arduradun izan, baina momentu honetan edozer egiteko prest dago. Gehien gustatuko liokeena liburutegiko arduraduna izatea da, ikasleak gehiago laguntzeko erabiliko zuen eta.

Lanbide guztiak bezala, irakaslea izatea euskarriak edo alde indartsuak ditu, baina alde ahulak ere. Bere ustez, lanbidean jarraitzeko alde indartsuena ikasleen erantzun ona da, gustatzen zaio ikasleen galderak erantzutea eta ikasleak haien arazoekin laguntzea. Beraz, lanbidearen alde ahulenak, arazoak dituzten ikasleei behar bezalako arreta jartzeko posibilitate falta da. Denbora dela eta, edota material faltagatik.

Bukatzeko, irakasle honek lanbidean jarraituko duela beti esan beharra dago, lehen esan dudanez, ez du inoiz pentsatu beste lanbide batean aritzea.


                                                                                            ALICIA PÉREZ SÁNCHEZ 

No hay comentarios:

Publicar un comentario