Derrigorrezko bigarren hezkuntzako eta batxilergoko gaztelania
eta literaturako irakasle bati eginiko elkarrizketa eskainiko dizuet jarraian.
Txikitatik maistra izatea
erabaki zuen umeekin eta nerabeekin tratatzea gustuko zuelako,beste aldetik,
irakaskuntza gustuko zuelako. Orduan, ikasketak bukatu eta gero, CAP-a egitea
erabaki zuen eta egiten zuen bitartean deitu zioten eskola batean lan egiteko.
Ordutik lanbide horretan aritzen geratu
da.
Haren hasiera irakasle
moduan ez zen txarra izan. Lankideekin harreman ona zuen, lagunak bezalakoak
ziren, eta horrek gauzak asko erraztu zituen. Dena den, gogoratzen du haren
lehenengo eguna eta dio egun “txarrena” izan zela ikasle guztiak ezagutu behar
zituelako oraindik, gainera, 22urterekin hasi zen irakasten eta bere ikasleak
17urte zituzten. Biana gaur egun, urte asko igaro diren arren, kurtsoko
lehenengo eguna urteko egun txarrena dela aitortzen du arrazoi horregatik,
ikasleak ezagutzen ez dituelako.
Lehenengo urteetan kezka
nagusia irakasgaia nola azal zezakeen zen, dena primeran azalduta eramaten zuen
paper batean eta ariketa guztiak ebatziak era ezberdinetan; hau da, dena
kontrolpean eramaten zuen. Aldiz, gaur egun gehien kezkatzen zaion afera
guztien galderei erantzuna ematea da, nola ahalegindu helburu hori lortzeko.
Zuzendaritzako taldean
parte hartu izan du sekretaritza-ordean. Esperientzia hori ez zuen gustuko
izan; alde batetik, ordu asko eman behar direlako horretan; eta bestetik,
errespontsabilitate handia suposatzen duelako. Gustuko izan ez zuen beste
alderdi bat irteerak antolatzearen kontua izan zen. Bestalde, irakasleen
partetik espero ez zituen zenbat jarrera jaso zituen denboraldi hartan, arazoak
sortzen dituzten ikasleek ere izan zuten zerikusia esperientzia hori gustuko ez
izateko, baina dena dela, hori aurretik espero zuen, irakasleen jarrera ez
bezala. Azkenik, gurasoek jarritako oztopoak lana egiterakoan ekintza horretan
jardutea zailtzen zuten eta lan horretan jarraitzeko gogoak murriztean ere
parte hartu zuten.
Liburutegiko arduradunaren
ardura bete zuen aurreko ikasturtean eskolan bertan, lan interesgarria iruditu
zitzaion ikasleek irakurtzeko duten nahia eta nahi hori nola handitzen den
denboran zehar ikusten delako. Hala ere, gaur egun liburutegian mugimendu asko
egoteak ez du esan nahi hori hazten ari dela, ere eman daiteke krisia dela eta
ez dagoelako hainbeste diru liburu berriak erosteko, baina mugimendua irakurtzeko
interesa sustatzen ari delako dagoela pentsatzea nahiago du.
Irakasle honek,
zoritxarrez ez ditu krisi asko sufritu, eman dituen urteetan zehar baten bat
krisi sufritu ditu. Krisi bat talde jakin batekin bizi izan zuen, irakasle
moduan daramatzan urteetatik okerrena izan dela esaten du segurtasun osoz.
Ikasleek nahiz eta oso gazteak ez izan umeen antzera jokatzen zuten eta klasean
ez zuten arreta handirik jartzen, hori konpontzeko, klase orduetan ikasleekin
hitz egiten zuen lasaitasunez nahiz eta eman beharreko guztia ez zezakeen
irakatsi; hori dela eta, bere arreta deitu behar izan zuen; kiroleko gaiak
lantzen, hau da, haien gustuko gauzei egokitu behar zen. Baita ere, hezitzaile
soziala eta haren lagun den gizon bati eskatu zion aholkua, kurtso amaieran
bakarrik gutxi batzuk lortu zuten kurtsoz gainditzea.
Legeak direla eta aldaketa
gogor asko egon dira gaiak aldatu behar izan direlako baita horiek azaltzeko
orduak ere. Aldaketa hauek irakasleak kontuan hartu gabe egin dira eta beti
berandu etorri dira, “atzorako baldin bazen, gaur edo bihar etorriko dira”. Adibidez,
oraingo legea, LOMCE, dela eta, pausa bat atzera eman dugu eta guztiok kontuan
hartu gabe ezarri da.
Lanbidearen euskarriak
ikasleak direla esan du, haien eboluzioa kurtsoan zehar ikustea edo konparatzea
nola hasi ziren eta nola bukatu duten eta zurekin batera hazten direla ikusteak
poztasuna eta jarraitzeko nahiak sorrarazten ditu. Bestalde, ikasleak behin
ikastetxea utzita bisitan etortzen direnean edo haietaz gogoratzen direla
ikusteak ere laneko alde indartsu bat da.
Lanaren alderdi ahulenak
klase bat nola eramatea ez jakitea da, baita administrazioaren trataera, gaizki
bazaude alde batera uzten zaituelako. Batzuetan ere energia beharrezkoa da eta
pilatzen den nekea nola jaso zaila suerta daiteke. Baina dena dela, beti
positiboa izateko beharra dago aurrera jarraitzeko.
Irakasle moduan eman
dituen urteetan inoiz ez du pentsatu beste lanbide batean aritzea.
Gaur egungo lanbidearen
egoera batez ere irakasleak izango direnentzat oso txarra izango da. Haren
aburuz, irakasleek jende gaztea behar dute gauza eta metodo berriak ikasteko,
proposatzen duena, bi irakasleak orduak partekatzea da, bien artean klaseak
emateko, bietatik ikasteko, gazteak esperientzia har dezan eta helduagoa den
irakasleak teknologia berriak ikasteko; horretarako, gutxiago kobratuko lukete
irakasle “zaharrek” eta berriekin partekatu.
ALBA GÓMEZ DÍEZ
No hay comentarios:
Publicar un comentario