Elkarrizketa hau egiteko
aukeratutako irakaslea Esther izan da, nire lehen hezkuntzako tutorea eta beste
ikasgai askoren irakaslea. Lan hau egiterakoan burura etorri zitzaidan
lehenengo pertsona izan zen hainbat arrazoiengatik. Izan ere, txikitatik oso
ondo eraman naiz berarekin eta gainera, bere lanbidea ezin hobeto egiten duela
uste dut. Hasieran ikasgai batzuekiko (adibidez, ingurune eta gaztelania) nuen
interesa oso baxua zen, baina irakasle honek ideia horiek aldatu zizkidan.
Hasteko, maistra izatea
zergatik erabaki zuen galdetu nion eta betidanik irakasle lana gustuko izan
duela erantzun zidan, horrek bultzatu baitzuen majisteritza aukeratzera, umeekin eta gazteekin
lan egitea gustatzen zitzaiolako. Izan ere, praktikak burutu ondoren, gero eta
gustukoagoa zuela konturatu zela kontatu zidan.
Umeekin izandako lehen
kontaktuari buruz, hasiera batean ez zitzaion oso erraza egin, ohituta
baitzegoen batekin edo birekin egoten, baina bat- batean horrenbeste umeen
aurrean egotea arraroa egiten zitzaion. Denbora pasa ahala, pixkanaka-
pixkanaka ohitzen joan zen. Baina lehenengo urteetan urduri zegoela eta konplikatua
izan zela ere azpimarratu zuen.
Bestalde, irakasle bati
zer aholku emango liokeen galdetu nion eta ideia hauek nabarmendu zituen: psikologia
ondo menperatzea (harreman estuak sortzeko), harreman naturala edukitzea eta
disziplina eta askatasunaren aldetik oreka lortzen saiatu behar da.
Krisiari buruz hitz
egiten hasterakoan, elkarrizketak tonu serioa hartu zuen eta krisi
ekonomikoaren ondorioak hezkuntzan oso nabariak zirela esan zidan. Alde batetik,
diru sarreren murrizketa dela eta, klasean erabiltzen den materialean
nabaritzen da. Bestetik, gure inguruan, familia mota berriak ere gero eta
gehiago dira, etorkinak, guraso bananduak etab. Lehen, dirua suposatzen zuten
ekintzak burutzeko inork ez zuen pegarik jartzen, gaur egun ordea bai. Baita
ere, jangelan geratzen dira gurasoek ez dutelako adina diru ordaintzeko.
“Majisteritza zure
espektatibak bete al ditu?” galdetu nion ondoren, gaia aldatzeko asmoz. Hasiera
batean klasean ikasitako edukiak haurrekin gehiago landuko zirenaren ustea
zuela erantzun zidan, baina denboraren poderioz, konturatzen hasi zen edukiak
baino gehiago, garrantzitsua dela ikasleekin eta gurasoekin nola komunikatu eta
elkar ekintzari, talde lanari, lanak nora bideratzea etab.
Ondoren, lanbidearen
alde indartsuak galdetu nioenean Estherrek hainbat faktore esanguratsuak aipatu
zizkidan, hala nola, haurrekin daukan tratua, haien bilakaera ikusteko aukera
izatea, irakasleen arteko erlazioa ere zenbaitetan polita izan daiteke, haurrek
beren arteko harremanak nola joaten diren garatzen ikustea etab. Baita ere
zenbait alde txar edo ahul aipatu zituen, adibidez, batzuetan zaila izaten dela
haurrek dituzten arazoak konponbide onenetara eramatea edo bilatzea. Esate
baterako, familia barruan izan daitezkeen arazoak edo haurrak eskolako beste
kideekin izan ditzakeen arazoei irtenbidea ematea.
Segidan, zenbait galdera
motz egin nizkion, azterketei, testu liburuei eta etxerako lanei buruzko zein
iritzi zuen jakiteko. “Testu liburuak, bai ala ez?” eta berak une batez
pentsatu ondoren esan zidan liburuek segurtasuna ematen dizutela, baino gehiago
gogoko duela inprobisatzea edo liburuan agertzen ez diren ariketak lantzea. Azterketei
buruz, lagungarriak izan daitezkeela kontatu zidan, ikasleak edukien inguruan
ezagutza barneratu dituen ala ez baieztatzeko balio dute, baina adin batetik aurrera
jarri egin beharko zirela martxan uste du, eta ez DLH-tik. Talde lanen bidez,
azterketak egin barik ikasle bakoitzak ebaluatu dezakezu. “Eta etxerako lanak?”
esaterakoan irribarre egin zidan, ondo gogoratzen zuelako niri ez zitzaidala
batere gustatzen etxerako lanak egitea. Hitz hauekin erantzun zidan “Bai, baina
ez asko ezta beti ere”. Klasean emandakoa bukatu ez bada arrazoi ezberdinak
direla eta, zerbait behintzat bidaltzea komeni ikuste du eta, gainera,
ikastolan emandakoarekin ez dela nahikoa, etxean ere lanketa egin behar da
gelan emandakoa ez ahazteko. Azken finean, etxerako lanak entrenamenduak dira
edukiak hobeto menderatzeko.
Irakasle lanbidea hasi
zenetik zenbait aldaketa ikusi zituela komentatu zidan, baina, batez ere,
onerako izan dela. Hau arraro samar iruditu zitzaidan kontuan hartuta
lehenagoko galderetan krisia dela eta gobernuak hartu dituen neurri ez dituelako
begi onez ikusten. Berak argitu zidan ez zuela politikari buruz hitz egin nahi,
ez zuelako batere gustuko, ikastolan erabiltzen den metodologiari buruz ari
zela esna zidan. Izan ere, hasi zenetik gauzak asko aldatu dira, batez ere,
onerako. Teknologiak oso gutxi ikusten ziren, gaur egun, ordea, ikasleek
teknologiaren erabilera eskuragarri dute. Orain talde lana gehiago bultzatzen
da indibiduala baino, hau da, lan kooperatiboa.Irakasleak emandako lanen bidez
joaten dira esperimentatzen eta, jada, ez hainbeste irakasleek ematen dituzten
azalpenen bidez. Hala ere, azpimarratu zuen oraindik umeak ez daudela ohituta
talde lanean jarduten eta batzuetan ez direla beraien artean ulertzen, kosta
egiten zaiela.
Azkenik, ikastola hobetzeko zer proposatuko zukeen
galdetu nion eta berak edukien inguruan aldaketa sustatuko zuela azaldu zidan,
izan ere, hezkuntzan aldatu den gauza bakarra edukiak nola lantzea izan da, eta
ez alderdi hauek eguneratzea. Gaur egun jorratzen diren gai berriak ematea
garrantzitsua izango zela komentatu zidan, azken finean, baliagarriagoak izango
direnak lanbideei begira.
AITZIBER TORIBIO AGUSTÍN
No hay comentarios:
Publicar un comentario